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"L’arrêt d’ISA ne constitue pas le choix précipité d’un management impatient. Au contraire, il nous éclaire sur au moins deux problématiques d’envergure, entre elles convergentes."

November 12th, 2007

Pourquoi ISA s’arrête

Probablement plus aucun titre ne voudra être élu “magazine de l’année” par le jury du SPMI (Syndicat de la Presse Magazine et d’Information). A peine avait-il fini de fêter sa nomination, que le mensuel féminin ISA du groupe Lagardère a appris qu’il allait cesser ses publications.

Mais pourquoi donc ISA a-t-il été exécuté ? Ses derniers chiffres connus ne sont pas si mauvais et, même si le SPMI attribue ses prix en s’appuyant sur des critères “qualitatifs”, ils légitiment tout à fait le choix du syndicat des éditeurs.

Lire la suite de l'analyse de Luciano Bosio responsable marketing et études, stratégies du groupe Figaro.




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Wordpress : faites d'un blog un site complet

November 12th, 2007

A voir cet article denioumedia.com, qui indique quelles thèmes utiliser pour transformer son blog en site magazine fonctionnel et ergonomique.

A voir AboveLuxe.fr qui démontre les capacités de ce gestionnaire de contenu.




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Foire à l'égo

November 11th, 2007

A voir sur Facebook, ce groupe de discussion "On a parlé de mon blog dans les médias" destiné aux bloggueurs qui ont eut droit à un passage presse, une citation, un article...

Canular ? Non, la démonstration que la folie blog, mal analysée par les journalistes, permet de passer facilement dans n'importe quel canard dès lors que l'histoire est belle.

http://www.facebook.com/group.php?gid=6253321297&ref=nf




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WordPress Theme Hacks : faites de votre wordpress un cms, un vrai site...

October 31st, 2007 in wordpress

WordPress was originally created as a weblog or blog platform. But now WordPress has grown so powerful that you can use it to create any type of website and use it as a Content Management System (CMS).

In this article, I’m going to share some of my WordPress tricks with you on how to make a better WordPress theme.

http://www.webdesignerwall.com/tutorials/wordpress-theme-hacks/




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風とデスクトップ / Kaze to Desktop

October 30th, 2007

"Kaze to Desktop" is a screensaver which moves according to the current wind (=Kaze) conditions of your city.

http://scr.sc/products/kazetodesktop/




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AboveLuxe, mensuel en ligne du vrai luxe

October 30th, 2007




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Trafic bumps

October 30th, 2007




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The Future of Web Startups

October 27th, 2007

There's something interesting happening right now. Startups are undergoing the same transformation that technology does when it becomes cheaper.

It's a pattern we see over and over in technology. Initially there's some device that's very expensive and made in small quantities. Then someone discovers how to make them cheaply; many more get built; and as a result they can be used in new ways.

http://www.paulgraham.com/webstartups.html




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Country Codes of the World : une carte des .com, .net, .cn...

October 27th, 2007

Country Codes of the World

Master Your Domains

At the end of every URL and email address is a top-level domain (TLD). Although .com is the world’s most popular TLD, it is far from alone. There are more than 260 TLDs in use around the world, most of which are country code top-level domains (ccTLDs).

The Country Codes of the World includes 245 country codes, which encompasses all United Nations countries as well as numerous islands and territories. Each two-digit code is aligned over the country it represents and is color coded with the legend below for quick and easy reference.

Population Size Also Included
Each ccTLD is sized relative to the population of the country or territory, with the exception of China and India, which were restrained by 30% to fit the layout. At the other end of the spectrum, the smallest type size used reflects those countries with fewer than 10 million residents.

Also included is a list of the most popular ccTLDs based on registrations, illustrating how the most popular ccTLDs in use today are not reflective of the world's most populous countries — at least not yet.

This map is an excellent resource for managers of global Web sites and global marketing executives. And because there are no country borders, this map has been proven by teachers to be a valuable tool for teaching world geography.

Each map is 24 inches tall by 36 inches wide and printed on <a high-gloss 100 lb. paper.

http://bytelevel.com/map/ccTLD.html




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Gartner Says Start Managing Information, Not Just Technology

October 26th, 2007


Analysts Examine Current Pitfalls, and Best Practices Associated With Information Governance at Gartner Symposium/ITxpo,
4-8 November in Cannes, France

Egham, UK, 26 October, 2007 — Gartner predicts that organisations who do not approach information management in a coordinated, enterprise manner, will fail in the first or second year at a rate of more than 90 per cent. Many organisations want to exploit their information assets and address issues surrounding information overload in order to achieve their efficiency, transparency and differentiation objectives. At the same time, they want to ensure appropriate safeguards and measures are in place to protect sensitive information and minimise risk. Despite the recognition of the importance of the issue, many organisations do not have formal information governance programmes, or coordinated information management strategies in place.

“IT professionals have focused for too long on technology and not enough on information,” said David Newman, research vice-president at Gartner Symposium/ITxpo. “The business expects to have the right information at the right time to get the job done. It also expects information to be accurate and consistent. Furthermore, senior management expects that adequate controls and defined accountabilities are in place to assure compliance and reduce risk. That’s why information governance is top-of-mind among any of our clients today.”

According to Gartner, a lack of information governance affects the bottom line. For example, companies in North America have lost more than $600 billion in revenue due to poor quality data. A telecom provider in the UK instilled data-quality awareness into its culture and improved revenue assurance by reducing revenue loss due to inaccurate billing from more than 15 per cent to less than 1 per cent. Additionally, compliance with regulatory initiatives (such as SOX or Basel II) are straining IT’s limited resources, which impacts the delivery of new development or system enhancements.

Most organisations manage information in separate silos: system-by-system or department-by-department. The result is a lack of consistency, transparency and quality of information assets across the organisation. Very few have a coordinated strategy or plan that seeks to reduce the cost, complexity and integration difficulties of sharing and exchanging information assets. Recognising this need, Gartner has established a framework for managing information as a corporate asset. Known as enterprise information management (EIM), Gartner’s framework consists of seven essential building blocks, which information governance is one of the seven essential building blocks of EIM.

Gartner defines EIM as an integrated discipline for structuring, describing and governing information assets (both structured and unstructured), to improve operational efficiency, promote transparency and enable business insight. Gartner predicts that through 2009 growing demand for consistent and transparent information management across the organisation will force EIM to mature as a discipline in 60 per cent of Global 100 companies.

“The purpose of information governance is to define the accountabilities and responsibilities (commiserate with organisational level) that ensure the accuracy, integrity, accessibility and security of information across the organisation,” added Mr Newman. A formal information governance discipline achieves the following tangible benefits:

· Transparency, trust, reputation and risk mitigation;

· Faster time to market and faster cycle times as the result of improving information flows;

· Levels of mutual understanding and commitment to information as an enterprise enabler;

· Consistency across the organisation, particularly when operating in a shared service.

Furthermore, the success of information governance relies on companies creating a working definition of information governance for their organisation. They need to distinguish between information that is valuable, worth structuring and investing in and everything else including what might constitute a risk. “Governance has different levels and different domains, what is maintained by the individual, the workgroup and the business (internally and externally facing) has different potential value for both parties and, therefore, requires different levels of investment and attention,” said Mr Newman.

Finally, information governance is practiced at all levels of the organisation. “As we see in compliance and regulatory mandates, information governance extends all the way from the boardroom to the mailroom. The organisation, at large, is responsible for the accuracy, security and integrity of its informant assets. It is not a one-time event or decision, but rather a continuous discipline that cascades across the entire organisation and is part of sound business practices,” added Mr Newman.




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Viral Video Chart

October 26th, 2007 in web2.0

How do we decide what makes it into the chart?

We scan several million blogs a day to see which online videos people are talking about the most. We count the number of times each video is linked to and the number of times each video is embedded. Every morning, after we've had a cup of coffee, we publish a list of the 20 videos that generated the most buzz over the previous day. We reckon this is a pretty good yardstick of what's hot and what's not.

At the moment we only look for references to videos on the three most influential video sharing sites: YouTube, Google Video and MySpace. We plan to add more soon.

We also considered wiretapping your email and IM to see what you were talking about, but figured it was illegal ;)
Can we track the virals that your agency makes?

Sure. Contact us, if that's your kind of thing. We may release a chart of viral commercials if there's enough interest. And we can always do bespoke stuff.
Why do we call them viral videos?

Because the popular ones spread virulently, and their dissemination in some ways resembles the spread of infectious diseases. Viral phenomena on the internet are often also called memes, a term coined by Richard Dawkins.
How big are the biggest viral videos?

Big. The most viewed video on YouTube is currently The Evolution of Dance, which was watched by 10 million people during April 2006 and has now been viewed over 30 million times. The guy doing the dance medley, Judson Laipply, is now not merely a motivational speaker from Cleveland, Ohio, but an internet superstar.

This is why ad agencies wet their pants. Imagine reaching 30m people for the cost of a round of drinks in your favourite watering hole? Rarely happens, though. While some agency work is pretty good, most of it is staggeringly awful.

http://www.viralvideochart.com/




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Havas Media France lance Havas Digital

October 26th, 2007

Havas Media France, la branche média du groupe de communication Havas, annonce aujourd’hui la création de Havas Digital, une nouvelle entité de 200 personnes qui regroupe l’ensemble des métiers et des expertises du domaine interactif.

La nouvelle structure a été pensée pour favoriser l’intégration et l’innovation. Elle doit permettre à Havas Media France d’être un acteur référent sur le média digital en France et de poursuivre son fort développement. Havas Digital, dirigée par Pascal Dasseux, est constituée de cinq entités, deux agences interactives et trois nouvelles offres, placées sous le signe de l’intégration et de l’innovation :

- Les deux agences interactives, Media Contacts (Puteaux) et Lattitud (Suresnes), totalisent 150 personnes au total et travaillent de façon totalement intégrée avec les agences conseil MPG (Puteaux) et Euromédia (Suresnes). L’intégration est en effet un sujet clé pour les clients du groupe car les médias interactifs via le e-marketing, le référencement payant, l’affiliation, le e-CRM sont au cœur des stratégies de communication des annonceurs, et ont un impact croissant dans les négociations et stratégies d’achat cross-média.

Trois nouvelles entités viennent s’ajouter à cette offre intégrée. Elles sont dédiées aux nouveaux services sur les médias digitaux : le marketing mobile, le e-commerce et le consulting Web :

- La nouvelle offre Marketing Mobile consiste en un renforcement des équipes actuelles en interne et d’un partenariat commercial avec SBW, ex-Cellcast Interactif, dirigée par Paul Amsellem. SBW est la première agence indépendante de marketing mobile en France avec 39 personnes et possède des bureaux aux Etats-Unis et au Canada. Havas Digital et SBW ont défini ensemble des offres commerciales pour faire découvrir à leurs clients l’attractivité de ce nouveau média.

- Le e-commerce est une nouvelle manière pour le groupe d’approcher le média interactif. Elle s’appuie sur l’expérience reconnue de Havas Media dans la distribution (Plus de 30 enseignes clientes) et utilise le média interactif comme un levier de recrutement et de performance. Cette structure dédiée, très réactive, a déjà prouvé son efficacité avec des clients de la grande distribution mais aussi des purs acteurs Internet tels que C-Discount, Digitick… et récemment Private Outlet, site de ventes privées, qui vient de confier son budget paneuropéen à cette nouvelle entité.

- Le consulting web sera une offre dédiée à la plus grande efficacité des sites des clients. Avec le développement de la vidéo et du Rich Media, ce n’est plus seulement la performance du taux de clic par les internautes qui est à prendre en compte mais la durée de consommation du site. Havas Digital pourra désormais conseiller ses clients sur une plus grande efficacité d’ergonomie et d’architecture des sites. Cette prestation sera rendue possible par le regroupement de compétences préexistantes au sein du groupe Havas Media.

La nouvelle structure Havas Digital a pour objectif de s’ouvrir encore plus aux agences du groupe Havas et de leur apporter une expertise média et data en France comme dans leurs campagnes internationales. Un premier résultat très positif : 30% du new business 2007 de l’entité digitale de Havas Media est déjà réalisé avec les agences créatives du groupe Havas, que ce soit en France ou via le département international de Havas Digital.

« Havas Digital a été conçue avec un double objectif : favoriser l’intégration entre le digital et les médias traditionnels et offrir à nos clients de nouvelles expertises, marketing mobile, e-commerce et consulting web. Le socle de toute l’offre est le data et la mesure pour optimiser le ROI des investissements de nos clients », déclare Pascal Dasseux, CEO d’Havas Digital.

« Le digital est central pour nos clients et constitue la colonne vertébrale du nouveau paysage média. Notre volonté est de placer l’offre digitale au cœur de Havas Media avec la création de Havas Digital. Elle poursuit la transformation du groupe Havas Media entamée il y a 18 mois. Havas Digital travaillera de manière très étroite avec les autres entités du groupe, notamment MPG pour la stratégie conseil et Havas Entertainment pour la création de contenu sur toutes les plateformes digitales », explique Dominique Delport, CEO du Groupe Havas Media.

A propos de Havas Digital France
Havas Digital France est le réseau international de marketing interactif du groupe Havas Media France. Havas Digital est la 1ère agence media interactive en France. Havas Digital offre un éventail de solutions interactives on et off line pour optimiser les investissements de ses clients, soutenues par une plate-forme propriétaire technologique Artemis™. Présent dans 25 pays et 33 grandes villes mondiales, Havas Digital est le partenaire privilégié de plus de 400 clients parmi lesquels figurent les leaders de nombreux secteurs.




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How do I add a "Share on Facebook" button to a webpage ?

October 24th, 2007




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L'Oreille Gourmande, le blog d'une photographe culinaire

October 23rd, 2007




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Twine Offers Next-Generation Semantic Web Capabilities That Enable People, Groups and Teams to Leverage Collective Intelligence

October 19th, 2007

SAN FRANCISCO, CA. — Oct. 19, 2007 — Radar Networks, a pioneer of Semantic Web technology, today announced the invite-beta of Twine, a new service that gives users a smarter way to share, organize, and find information with people they trust. Twine was introduced and previewed publicly for the first time today, at the 2007 Web 2.0 Summit, a Web industry conference in San Francisco. Twine is one of the first mainstream applications of the Semantic Web, or what is sometimes referred to as Web 3.0.
Knowledge Networking

Twine provides a smarter way for people to leverage and contribute to the combined brainpower of their relationships. “We call this ‘knowledge networking,’” said Radar Networks Founder and CEO Nova Spivack. “It’s the next evolution of collective intelligence on the Web. Unlike social networking and community tools, Twine is not just about who you know, it’s about what you know. Twine is the ultimate tool for gathering and sharing knowledge on the Web.”
Sharing and Collaboration

Twine helps people band together to share, organize and find information and knowledge around common interests and goals. Individuals can use Twine to share and keep track of information, regardless of where that information is primarily stored. Groups and teams can use Twine to collaborate and manage knowledge more productively.
Twine is Smart

Twine is unique because it understands the meaning of information and relationships and automatically helps to organize and connect related items. Using the Semantic Web, natural language processing, and artificial intelligence, Twine automatically enriches information and finds patterns that individuals cannot easily see on their own. Twine transforms any information into Semantic Web content, a richer and ultimately more useful and portable form of knowledge. Users of Twine also can locate information using powerful new patent-pending social and semantic search capabilities so that they can find exactly what they need, from people and groups they trust.
Twine “ties it all together”

Twine pools and connects all types of information in one convenient online location, including contacts, email, bookmarks, RSS feeds, documents, photos, videos, news, products, discussions, notes, and anything else. Users can also author information directly in Twine like they do in weblogs and wikis. Twine is designed to become the center of a user’s digital life.
The Start of Web 3.0

“Web 3.0 is best-defined as the coming decade of the Web, during which time semantic technologies will help to transform the Web from a global file-server into something that is more like a worldwide database. By making information more machine-understandable, connected and reusable, the Semantic Web will enable software and websites to grow smarter,” said Spivack. “Yahoo! was the leader of Web 1.0. Google is the leader of Web 2.0. We don’t yet know who will be the leader of Web 3.0. It’s a bold new frontier, but Twine is a strong first step, and we’re very excited about it.”

Twine is built on Radar Networks’ patent-pending platform for Internet-scale social Semantic Web applications and services. The platform is built around W3C open-standards for the Semantic Web and enables a range of API’s and features for outside applications and services to connect with Twine.

Individuals can sign-up to be invited to the beta testing phase on the Twine homepage, and users will be let into the service in waves.




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A lire chez Pointblog : Réseau social : la tendance club privé

October 18th, 2007 in thomaska and pointblog




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Html4Seo un outil innovant pour l’optimisation du code html

October 18th, 2007

Une fois n’est pas coutume, nous vous présentons aujourd’hui un nouvel outil seo. Html4Seo est un outil de référencement très innovant qui se propose d’optimiser le code html de vos pages web.

Au lancement de GnoZtiK, nous vous avions indiqué qu’une solution complète d’optimisation de code HTML était en cours de réalisation, c’est maintenant chose faîte. Prochainement, notre solution pour les backlinks.

Lire la suite sur blog.gnoztik




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Small Business Guide to Optimizing Universal Search

October 13th, 2007




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Christine Albanel souhaite une plus forte présence du patrimoine culturel français sur l'Internet et sollicite les recommandations de Google...

October 12th, 2007

Christine Albanel souhaite une plus forte présence du
patrimoine culturel français sur l’Internet. La Ministre s’est entretenue avec Mats Carduner, président de Google France.

mardi 02 octobre 2007

La Ministre a manifesté son intention d’accélérer le calendrier de la constitution du " patrimoine numérique français " et a demandé à Google, leader mondial des technologies de moteurs de recherche, de formuler prochainement ses suggestions voire ses recommandations à l’attention du ministère de la Culture et de la Communication pour augmenter la visibilité du patrimoine culturel français sur l’Internet.

Le ministère de la Culture et de la Communication poursuit depuis trente ans une action de fond pour numériser le patrimoine culturel avec pour ambition d’améliorer les conditions de sa conservation, et de permettre sa diffusion et son accessibilité les plus larges.

Ouvert le 1er août 2007, le portail " Collections " du site http://www.culture.fr, donne ainsi accès à 1,5 million de documents numérisés. La constitution de ce patrimoine numérique est l’un des enjeux majeurs de la politique culturelle des prochaines années.

La Ministre a rappelé à Mats Carduner l’attachement du gouvernement français au respect du droit d’auteur sur les réseaux de l’information. Le président de Google France lui a présenté les outils développés sur la plateforme de partage de vidéos Youtube pour détecter les contenus illicites et permettre aux ayants droit de protéger leurs oeuvres.




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Equitel, avec le soutien de SFR et Neuf Cegetel, lance www.equisphere.tv, un portail de dons unique en son genre.

October 11th, 2007

Tous les lundis, l’internaute pourra découvrir en vidéo sur le portail www.equisphere.tv une nouvelle association à travers son dirigeant, et pourra faire un don directement en ligne sur le portail ou à partir de son mobile pour les clients SFR.

De nombreuses associations mettent en œuvre en France des initiatives originales et efficaces. La plupart n’ont pas les moyens d’accéder au grand public, se privant ainsi de ressources financières. Equisphère propose un tremplin de visibilité à ces acteurs clés de notre société, et entend créer un regard nouveau sur le monde associatif, axé sur l’engagement et l’esprit d’entreprise. Le site présentera au cours des quatre premières semaines, les associations Ateliers Sans Frontières, Dixiemefamille.com, Surfrider et Les Doigts Qui Rêvent.

Equisphere.tv – le premier portail de collecte de dons en ligne ou via le mobile pour les clients SFR.

Tous les lundis matin, une nouvelle association agissant sur l’une des quatre causes retenues par equisphere.tv - aide à l’enfance, environnement, handicap, intégration - est présentée par une vidéo de 2 minutes sur le portail. Equisphere.tv est un projet ambitieux rendu possible grâce au soutien de grandes entreprises. Neuf Cegetel et SFR, partenaires dès l’origine du projet, ont rendu possible son développement et son déploiement. Ainsi une quarantaine d’associations seront mises en avant chaque année.

L’internaute a la possibilité de faire un don directement à l’association qu’il souhaite soutenir, en ligne sur le portail ou par mobile pour les clients SFR. En effet, grâce au partenariat instauré avec SFR, equisphere.tv se décline en téléphonie mobile, avec la possibilité – pour les clients SFR - de faire un don de 4 euros :

- directement de son portable en appelant le numéro DON (366 sur le mobile, appel gratuit) ;

- en se connectant sur le portail Vodafone live ! (rubrique pratique / solidarité - service gratuit hors coût de connexion WAP)

- en se connectant au site web www.sfr.fr : rubrique Infos & Loisirs, Solidarité

Le don de 4€ sera prélevé directement sur la facture téléphonique, ou prélevé sur le crédit de communications SFR La Carte ou Forfait Bloqué SFR, sous réserve de validation du paiement.

Neuf Cegetel, pour sa part, relaie l’action d’equisphere.tv auprès de ses clients via son portail www.neuf.fr.

Equisphere.tv – un tremplin de visibilité pour des initiatives remarquables.

L’ambition d’equisphere.tv est de faire découvrir parmi les associations agissant en France des talents trop souvent méconnus du grand public, par manque de moyens de communication, mais qui effectuent pourtant un travail d’une efficacité incontestée sur le terrain. Equisphere.tv leur donne ainsi accès au grand public. L’interactivité de l’Internet et la proximité de la vidéo, leur permettra d’aller plus vite et plus loin.

Equisphere.tv – un regard nouveau sur le monde associatif.

Nombreuses sont les associations qui mettent en œuvre des actions innovantes et efficaces, que ni les entreprises ni le secteur public ne sont dans la capacité de couvrir. Equisphere.tv entend souligner l’engagement et l’expertise de ces entrepreneurs sans but lucratif.




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Research Paper - Facebook

October 10th, 2007

faberNovel Consulting publie une étude sur le réseau en ligne Facebook : la révolution du « média social » pour une vraie conversation sur Internet - faberNovel Consulting issues a Research Paper on the online networking site Facebook: the “social media” revolution for a real conversation on Internet
Research Paper - Facebook

Dans le petit monde des réseaux sociaux virtuels, Facebook est sans doute celui qui attire actuellement le plus l’attention. Après avoir été rendu accessible à tous en 2006, et depuis l’ouverture en mai 2007 de la plate-forme permettant à tout développeur de créer sa propre application, le site a connu une croissance exponentielle. Le monde de l’Internet et des médias s’interroge cependant sur le potentiel et le futur de la start-up.

Tout ce bruit est-il réellement fondé, ou ne s’agit-il que d’un effet de mode ? Facebook va-t-il annoncer une nouvelle ère en tant que premier système d’exploitation social, comme certains ont pu le prétendre, ou ira-t-il grossir les rangs des grandes déceptions du web?

http://www.fabernovel.com/news/research-paper-facebook/




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Web is not green at all ! Gartner Says Data Centres Account for 23 Per Cent of Global ICT CO2 Emissions

October 10th, 2007

Analysts to Examine Green Issues Including Data Centre Design and Cooling at Gartner’s Data Center Summit 2007, 22-24 October 2007, London

Egham, UK, 10 October, 2007 — Data centres that require energy to run servers and provide cooling account for almost a quarter of global carbon dioxide (CO2) emissions from information and communications technology (ICT), according to Gartner. Gartner’s estimate follows its finding in April 2007 that the ICT industry produces 2 per cent of global CO2 emissions, placing it on a par with the aviation industry.

Speaking ahead of Gartner’s Data Center Summit this month, Rakesh Kumar, research vice-president at Gartner said: “Although the figure compares favourably with the 40 per cent of emissions from PCs and monitors, it is much more concentrated and rising more quickly. Not enough attention has been paid to reducing the data centre’s carbon emissions. Organisations should aim to keep their data centre CO2 emissions constant. This will help curb excessive data center growth and act as a counterbalance to deploying energy-inefficient hardware.”

“Data centres account for such a large portion of ICT CO2 emissions for three main reasons,” Mr Kumar said. “There is a lack of floor-space, a failure to house high-density servers and increased power consumption and heat generation. These three issues will affect the cost of running a data centre. For example, Gartner predicts energy consumption of microprocessors alone will rise for the next ten years.”

Most organisations have grown their infrastructure (servers, storage and networks) considerably during the past three years. While the volume growth of these machines is set to rise annually for the next five years, a general lack of new data centre builds during the past seven years means that quality data-centre floor space is limited.

Further, traditional data centres have been built to a facility's design specification, which struggles to house the current (and future) generation of high-density servers. In addition, the type of server being developed will need more power and will generate more heat; therefore, it will need better cooling. “As a result of these dynamics, we predict that energy management will become a significant issue in procuring new hardware and running data centres,” Mr Kumar added.

To reverse the situation, Mr Kumar offers five practical guidelines to CIOs and data centre leaders on power management:

· Align the IT organisation with corporate facilities groups. Understand the working practices, documented guidelines and corporate policies of corporate facilities groups. This will help to establish what is appropriate for specific problems, such as cooling.

· Baseline current energy use and costs, and model future increases Establish financial models for gaining a granular picture of energy costs to understand where power goes (servers, cooling, UPS or power distribution) and how much it costs.

· Establish a sustainable IT expert group. From an IT perspective, a small team (or, initially, an individual) needs to take ownership of the IT-related environmental issues and establish rules of engagement for making decisions, such server selection or data centre design.

· Evaluate future technologies. These will include facilities-type of solutions and energy software management tools for the office environment.

· Develop a green procurement programme. Get started on green IT procurement by adopting the environmental requirements set out by long-established, government-backed environmental labelling bodies.




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Improve snippets with a meta description makeover

October 2nd, 2007

The quality of your snippet — the short text preview we display for each web result — can have a direct impact on the chances of your site being clicked (i.e. the amount of traffic Google sends your way). We use a number of strategies for selecting snippets, and you can control one of them by writing an informative meta description for each URL.

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COMSCORE PRESENTE LE CLASSEMENT DES PRINCIPAUX SITES VISITÉS EN FRANCE EN AOÛT

October 1st, 2007

Google poursuit sa progression et touche 70 % des internautes français

Paris, le 01 octobre 2007 – comScore (NASDAQ:SCOR), l’un des leaders mondiaux dans le domaine de la mesure d’audience sur Internet, a publié aujourd'hui le classement des sites Internet les plus consultés et des meilleures progressions en France au cours du mois d’août, sur la base des données recueillies grâce à son service de mesure d'audience comScore World Metrix.

Google est en tête avec 18,7 millions de visiteurs uniques en août. Le site touche ainsi 69,5 de la population internet française. Il est suivi par les sites Microsoft avec une audience de 16,7 millions de visiteurs uniques, soit 62,3 des internautes.

Le site communautaire Skyrock Network, qui occupe la deuxième place au palmarès des sites communautaires les plus visités en Europe dans ce domaine, arrive à la 8e position avec 9,4 millions de visiteurs, soit une progression de 3,3 % par rapport au mois précédent.

Classement des 10 premiers sites en France en nombre de visiteurs uniques

Août 2007 par rapport à juillet 2007

Total pour la France – Domicile et Travail, internautes de 15 ans et plus*

Source : comScore World Metrix

Site

Total des visiteurs uniques (000)

Audience (%)

Juillet 2007

Août 2007

Pourcentage de variation

Total des internautes français

26 485

26 852

1,4 %

100,0 %

Sites Google

18 238

18 673

2,4 %

69,5 %

Sites Microsoft

16 774

16 738

-0,2 %

62,3 %

France Telecom

13 923

13 649

-2,0 %

50,8 %

Sites Iliad/Free.fr

12 407

12 233

-1,4 %

45,6 %

eBay

11 349

10 888

-4,1 %

40,6 %

Sites Yahoo!

10 932

10 623

-2,8 %

39,6 %

Groupe Pages Jaunes

11 248

10 570

-6,0 %

39,4 %

Réseau Skyrock

9113

9414

3,3 %

35,1 %

Groupe PPR

8933

8362

-6,4 %

31,1 %

Sites Wikipedia

7523

7437

-1,1 %

27,7 %

  • Le trafic issu des ordinateurs publics comme dans les cybercafés ou à partir de téléphones portables ou d’assistants numériques personnels n’est pas inclus.

Le magazine de petites annonces automobiles LaCentrale.fr a enregistré la meilleure progression en France. Le site fait état d’une augmentation du trafic de 22 % et 1,6 million de visiteurs uniques.

Notamment en raison du début de la saison footballistique en France, Newsweb, site essentiellement consacré au sport et ciblant la gent masculine, arrive en deuxième position avec une progression de 12,8 % et 1,5 million de visiteurs uniques. Force est de constater que les femmes représentent cependant un tiers des visiteurs, soit 552 000 personnes.

Tout comme pendant les mois d’été, les sites dédiés au voyage et aux vacances se sont avérés particulièrement populaires. Avec l’arrivée tardive des beaux jours, le site Lastminute.com enregistre la meilleure progression dans ce domaine en août avec 12,7 et 2,7 millions de visiteurs uniques. Vient ensuite Amadeus Global Travel Distribution, un site qui se positionne comme étant celui qui enregistre le plus grand nombre de réservations au monde. Il fait état d’une avancée de 10,6 en août avec 3,6 millions de visiteurs uniques.

dicodunet.com, site français dans la lignée de Wikipédia, l’encyclopédie mondiale en ligne qui arrive à la 10e place en France avec 7,4 millions de visiteurs, connaît une progression de 4,5 et 1,5 million de visiteurs uniques. Le site le plus important de ce top 10 en termes d’audience est Cyrealis ,groupe de magazines en ligne, qui enregistre une progression de 7,4 en août avec 4,3 millions de visiteurs uniques.

Delphine Gatignol, responsable du développement chez comScore France, indique « Ce classement présente un éventail dynamique de sites en progression. Il est intéressant de noter qu’au cours du mois d’août, période généralement calme en matière de consommation médiatique, les sites de voyage et de vacances ne sont pas les seuls à enregistrer une hausse. »

Classement des 10 sites aux plus fortes progressions en termes de visiteurs uniques

Août 2007 par rapport à juillet 2007

Total pour la France – Domicile et Travail, internautes de 15 ans et plus*

Source : comScore World Metrix

Site

Total des visiteurs uniques (000)

Juillet 2007

Août 2007

Pourcentage de variation

Total des internautes français

26 485

26 852

1,4 %

Lacentrale.fr

1304

1590

22,0 %

Newsweb

1316

1485

12,8 %

Sites Lastminute.com

2393

2698

12,7 %

Sites du groupe RTL

1515

1704

12,5 %

Amadeus Global Travel Distribution

3231

3572

10,6 %

Cyrealis

4011

4309

7,4 %

CNAF

2072

2219

7,1 %

Canalblog.com

2843

2992

5,3 %

Dicodunet.com

1472

1539

4,5 %

Groupe Auchan

1631

1694

3,9 %

  • Le trafic issu des ordinateurs publics comme dans les cybercafés ou à partir de téléphones portables ou d’assistants numériques personnels n’est pas inclus.



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COMSCORE EUROPE LANCE UN NOUVEAU SERVICE SUR L’ACTIVITE DE RECHERCHE SUR INTERNET EN FRANCE Et s’associe à l’IAB France pour publier les premiers chiffres sur le Search Marketing en France.

September 25th, 2007

qSearch 2.0 est le premier service de mesure de l’activité de recherche en ligne en France et dans le monde

Paris, 25 SEPTEMBRE 2007 – comScore (NASDAQ:SCOR), un des leaders mondiaux dans le domaine de la mesure d’Internet, annonce aujourd'hui le lancement de son nouveau service qSearch 2.0 sur le marché européen en publiant pour la première fois les résultats obtenus pour la France. qSearch 2.0 est le premier système à offrir un panorama des recherches effectuées en ligne à l’échelle mondiale. Le service comporte une analyse approfondie de l’activité de recherche en ligne. L’analyse porte sur des données particulièrement larges :

* Les 50 principaux sites enregistrant d’importantes recherches, notamment, outre les principaux moteurs de recherche, des sites tels que MySpace, Expedia et eBay.

* Des sites de recherche dans la plupart des marchés verticaux (par ex. Amazon pour le ecommerce).

* Recherches en partenariat : suivi des recherches lancées sur les sites partenaires et redirigées ensuite vers les principaux moteurs de recherche.

* Recherches croisées : suivi des recherches nécessitant l’utilisation de plusieurs onglets de recherche (par ex. Web, Images, Actualités) pour un seul et même terme.

* Recherches locales : cartes, itinéraires et annuaires.

* Rapport complet sur les recherches à l’échelle mondiale avec rapport national pour la France, les États-Unis, le Canada, le Royaume-Uni, l’Allemagne, le Japon, la Corée, la Chine, le Mexique (d’autres pays à venir).

Bob Ivins, Vice-président pour l’Europe pour les Marchés internationaux, indique que « Les recherches ne se limitent plus aux seuls principaux moteurs de recherche tels que Google et Yahoo!. Elles sont de plus en plus présentes sur le Web. Plusieurs catégories de sites sont concernées : les sites communautaires, de vidéos, les sites réservés aux offres d’emploi, les sites de voyages, etc. Le suivi, l’analyse et les rapports en matière de recherche quelle qu’elle soit sont essentiels. C’est là qu’intervient qSearch 2.0 en offrant un panorama complet et précis des recherches en ligne ».

L’IAB, association interprofessionnelle ayant pour vocation la promotion du media online dans son ensemble s’est donc naturellement associée à comScore pour présenter les premières données de cadrage du Search en France. Ce partenariat s’inscrit dans la suite logique de ceux noué par l’association avec d’autres grands acteurs, tels que TNS Media Intelligence et le Syndicat des Régies Internet avec qui elle publie notamment chaque semestre un baromètre des investissements publicitaires. « L’IAB France se réjouit de pouvoir publier aujourd’hui avec comScore les premiers chiffres sur le Search Marketing en France. Ce dernier démontre encore une fois le dynamisme du media Internet et met en avant un marché qui croît rapidement, sainement et durablement.», souligne Jérôme de Labriffe, Président de l’IAB France. Ensemble, ils continueront à publier régulièrement ces chiffres.

Les résultats du premier volet de l’étude comScore/IAB sur le Search en France

En juillet, 2,4 milliards de recherches ont été effectuées en France, soit une hausse de 15,2 depuis le début de l’année, et 3,4 milliards de pages de résultat de requête ont été consultées, soit une moyenne de 1,4 page vue par requête. « Cette dynamique fait écho au 40,1 de hausse enregistrés par TNSMI sur le display sur le 1er semestre 2007 et vient apporter une preuve de plus de l’excellente santé du media dans son ensemble. », précise Jérôme de Labriffe.

Touchant 23,2 millions de personnes sur 25,7 millions d’internautes au total, le Search est une activité majeure pour tous. En moyenne, les usagers du Search consacrent 12,2 jours par mois à cette activité. Par ailleurs, on observe que les 15-24 ans la pratiquent plus que leurs aînés avec 1,2 fois plus de pages vues que la moyenne tous sexes confondus.

En termes de moment de consommation, on observe que l’activité de Search est globalement corrélée à celle de l’Internet en général avec une concentration plus forte entre 13h et 18h, tranche horaire pendant laquelle se concentre 42% de l’activité Search alors qu’elle représente 39% de l’activité Internet dans son ensemble. Ces chiffres, à titres indicatifs, sont ceux de Google.

Les résultats publiés aujourd’hui montrent que les sites Google ont enregistré une progression de 3 points dans ce domaine depuis le début de l’année. Google reste largement en tête avec 85,8 % du total des recherches menées en France. Ce résultat regroupe les recherches effectuées sur YouTube et sur Google.

Les sites Yahoo! arrivent en deuxième position avec une part de marché de 3,8 . Ils se placent devant les sites Microsoft qui enregistrent quant à eux une part de marché de 3,4 . Les chiffres montrent que le marché n’est pas seulement occupé par les principaux moteurs de recherche. eBay obtient ainsi une part de marché de 2,2 et est suivi par France Telecom avec 2 .




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476476476

Percentage of Internet Users Engaging in Consumer Generated Media Now Higher in UK and France than US

September 24th, 2007

Egham, UK, 24 September, 2007 — Consumer generated media (CGM) has reached the mass market with between 46 and 83 per cent of internet users engaging with it at least once a month, depending on age group and geography, according to a recent survey by Gartner, Inc. CGM represents a wide variety of content and activities including blogs, podcasts, wikis and tagging as well as rating, recommendations and user reviews of products and services.

The survey*, which looked at the impact of consumer generated media amongst internet users in France, the United Kingdom (UK) and the United States (US), found that CGM threatens to undermine traditional media’s influence over a wider range of consumer behaviour (see Figure 1).

“There is clearly a large pool of would-be authors, journalists, musicians, photographers and playwrights who have failed to find an outlet through the traditional media value chains,” said Adam Daum, research vice president at Gartner. “They are now being empowered by access to low-cost hardware, software, viral marketing and distribution channels. The nature of the new medium gives them the power to attract audiences outside of the traditional entertainment channels.”

This shift in media consumption and creation has caught many organisations unaware, according to Mr Daum. “When CGM first appeared on the internet radar it wasn’t clear whether it was a fad or a long-term shift in behaviour, and many didn’t take it seriously,” he said. “Our research indicates that the future for CGM is likely to be a mixture of both. Some people sample CGM, find it mildly diverting but revert to professionally produced content. However many people are now adopting CGM as a permanent part of their personal media mix and the media companies need to wake up to its significance.”

The growth in CGM also indicates that at least part of the audience can no longer be treated as passive, and media companies, therefore, must rethink their content strategies. “They cannot just focus on creating great entertainment. They need to build in CGM, encouraging audiences to contribute original content and provide feedback on existing content, enable sharing of clips, and so on,” Mr Daum added. “Content alone is no longer enough; it must be wrapped in Web 2.0 functionality and sold as part of a broader content experience.”

A number of clear usage trends emerged from the research. The survey confirmed that teenagers are more engaged in CGM than adults in all countries for almost all activities. The percentage of internet users who engage in CGM is lower in the US than in France or the UK for both teens and adults in all categories. Mr Daum said that this could be a sign of market maturity in the United States. Although a lower proportion of US internet users engage in CGM at least once a week, Gartner found that those that do so tend to spend more time doing it (compared with those in France and the UK), particularly adults — across most CGM activities.

The power of CGM has far more to do with social networking than content creation per se. “The concept of consumer-generated media may evoke the idea of armies of would-be creators unleashing their output on an unsuspecting world, unencumbered by the inconvenience of professional editors,” he said. “However, most humans are fundamentally gregarious, social animals, who confer and derive a range of benefits from participating in social networks.”

He added that most participants are influencers and social networkers, rather than creators; they use a variety of tools to get value from online social networks. Most of the content generated is not the result of deliberate acts of creation, but is produced in the course of social interaction such as: giving advice, sharing tastes and memories, developing identity and self-esteem.

According to Mr Daum, this explains the popularity of blogging and social networks, but raises questions about mass collaboration, which, as Gartner’s research shows, has gained very little traction. There are notable exceptions, such as Digg, but generally, the number of people rating, tagging or sharing play lists is low given the small amount of effort it involves.

Figure 1: CGM Participation in France, UK and US

Source: Gartner (August 2007)




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A lire chez Pointblog : Chasse, pêche, nature et blog

September 23rd, 2007 in thomaska, pointblog, blog, web2.0 and chasse




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Social fashion egotripping web site : IQONS

September 23rd, 2007




IQONS is a social networking community that aims to set fashion and creativity free of geographic and social limits and create a free platform where people connect, show their work and start alternative networks across the world to invigorate fashion globally.



IQONS is the world’s first truly interconnected ‘fashion ecology’ comprised of designers, retailers, models, PRs, photographers, hair and makeup artists, stylists, financiers, show producers, magazines, bloggers, manufacturers, head-hunters, consumers, aficionados… basically anybody with an interest in fashion.



How does IQONS actively promote talent ?



1. IQONS offers a mechanism for its members to ‘connect to the highest echelons of fashion’. Influential, highly respected people from the fashion industry, who we refer to as Featured Iqons, will review and comment on the work showcased by members of the site. By doing so, members get their much needed validation which allows them to further promote their work and reach larger audiences.



2. 15 Minutes Of Fame is the feature that puts the spotlight on a different member each day, drawing all our homepage visits to his or her Portrait page. Sign Up to receive the IQONS Weekly Newsletter to find out in advance who will be featured next.



3. IQONS creates Projects with influential and respected partners in the fashion industry for our members to participate in. The first IQONS Project is “You Wear It Well / Got A Minute?”, a collaboration with Diane Pernet and Dino Dinco’s itinerant Fashion-Film Festival “You Wear It Well”. Members are invited to submit 60 second video-clips about fashion, style or beauty to community rating. The winning videos will be shown on the homepage twice daily for the whole next month and the best ones will take part in the original travelling festival, now in its second edition. Other forthcoming projects for 2007 include recycling/ethical design, modelling, photo-styling… etc.



Iqons



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Another, good example

September 23rd, 2007




Magazine flash modeux en ligne, qui propose une bonne bande son avec une navigation simple... voilà qui me réconcilie avec Flash...



Anothermag.com