Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
531531531

Ototuto : Tutoriel de tous les jours pour tous le monde !

December 19th, 2007

Des tutoriels de bricolage vidéo, pour la vie quotidienne, de bonnes idées, des astuces... c'est OTOTUTO !

https://www.ototuto.com/




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
530530530

73% des visiteurs qui ne trouvent pas ce qu’ils veulent dans les deux minutes s’en vont

December 9th, 2007

Lires la suite de cette étude sur Imazine




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
529529529

Monsieur Lâm divorce de la LaFraise.com et analyse la fusion LaFraise / Spreadshirt

December 9th, 2007

Fondé par Patrick Cassard, LaFraise qui avait intimment associé une communauté de designer à son développement économique avait finalement été acquis par Spreadshirt dans le cadre d'un rapprochement économique classique, voire évident.


 


A cette occasion, Monsieur Lâm, hypercréatif360° avait été intégré comme directeur de créa.


Il divorce finalement : "Petit postulat de départ avant que tout le monde ne s’enflamme avec ses théories persos : il n’y a pas de gentils et de méchants ici.



Evidemment, il y a de grosses divergences personnelles et des inconciliables, mais ce sont surtout des approches différentes de ce que laFraise doit être et doit devenir qui ont pesé dans la balance : l’entité, le label, l’équipe, la structure.
"



LIRE son analyse de la situation LaFraise / Spreadshirt



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
528528528

Bubble survivors still receiving funding

December 8th, 2007 in web2.0

Here's some good news for the limited partners of all those 1999-2000 vintage funds from the tech bubble: The survivors of the shakeout are not doing as bad as one might think.

A research report by SVB Analytics says that companies started during the 2000 bubble era account for one-third of all private technology companies operating today.

Voir l'article de Techconfidential.

Télécharger l'étude.




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
527527527

Géraldine Le Meur + Orianne Garcia + Cécile Moulard + Isabelle Bordry = Badiliz, site d'annonces au féminin

December 7th, 2007 in web2.0



Premier site féminin de petites annonces gratuites, Badiliz est un site communautaire dédié à l'échange, à l'achat et à la vente en direct de biens et de services mais aussi au partage d'expérience, le tout dans un esprit "consommation responsable" très équitable et profitable à tous.

Badiliz.fr




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
526526526

Lunettes Rouges, ou comment passer du blog à la webtv

December 6th, 2007 in webtv, tv, blog and web2.0

Lunettes Rouges est un blog d'exception qui officie sur la plateforme du Monde.



Marc Lenot Lunettes Rouges Artici


Passionné d'art, ayant levé le pied après une carrière d'exception dans le capital consulting, disposant de temps et des connaissances requises, il sillonne les expositions et les commente, avec amour et érudition.



Il saute aujourd'hui du texte vers la vidéo grâce à Artivi.com qui vient de produire sa première émission, "Red Glasses Show".



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
525525525

Renaissance Numérique

December 3rd, 2007

Renaissance Numérique est un think tank dans le domaine d'Internet qui regroupe des experts du monde professionnel et du monde universitaire.




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
523523523

Après Facebook, Facefoot ?

December 2nd, 2007 in web2.0

Home Page Toofoot


Lu chez Francis Lelong :
Voilà un petit moment que je ne vous ai plus donné de nouvelles de Toofoot. Et pourtant, les choses avancent maintenant très vite !

 

D'abord, même si je ne peux pas encore tout vous dire sur ce qu'est Toofoot, je peux malgré tout maintenant lever un coin du voile.



Toofoot, c'est donc le premier site communautaire destiné aux footballeurs amateurs. Le site a été entièrement pensé pour que chaque acteur du jeu y trouve sa place : les joueurs bien évidemment, mais aussi les coaches, les arbitres et les supporters. Le site s'articulera autour de 3 grandes fonctions :

- des outils communautaires pour échanger autour de sa passion du foot,

- un outil de travail collaboratif permettant au coach de gérer son équipe,

- un magasine interactif et collaboratif consacré au football amateur.




Depuis hier, notre maquette graphique quasi définitive est en ligne, et les inscriptions pour la Beta publique sont ouvertes.




http://www.toofoot.com/



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
524524524

Nouvelle tendance, le social-webcaritatif ?

December 2nd, 2007

Après Laneo (Laneo.org) qui vous offrait de donner de votre personne en répondant à des survey revendues au profit d'initiatives écologiques, voici Freerice (Freerice.com).



Le principe est bien plus simple : on vous propose un terme en anglais, à vous de trouver son synonyme.  Chaque bonne réponse augmente le nombre de riz qui sera distribué dans le monde.



Lancé en octobre, le site qui dépend de Poverty.com a déjà récolté près de 4,181,025,950 grains de riz (http://www.freerice.com/totals.html).



A voir aussi Des pixels pour la biodiversite.org qui offre d'acheter des pixels pour soutenir les actions de l'association Noé Conservation avec une déduction d'impôts de 60%.




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
522522522

Tag Heuer et caritatif de charme

November 29th, 2007

Suite à l’immense succès “Strength & Beauté incarnées par Avant-Garde femmes” manifestation à New York au printemps dernier, TAG Heuer UNIFEM a promis que les photos originales seraient vendus par le biais d’une vente aux enchères.

>>Découvrez la galerie de ces photos




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
521521521

Indexer plus finement le contenu des vidéos

November 29th, 2007

Si l’indexation vidéo automatisée continue de se répandre, avec des technologies souvent différentes (voir Moteurs de recherche vidéo, une nouvelle étape), reste qu’il est souvent difficile de retrouver un passage particulier dans une vidéo de 90 minutes. C’est pour répondre à ce besoin exprimé par...
http://www.internetactu.net/?p=7450




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
520520520

Les recherches du mois sur Resnumerica 2.0

November 29th, 2007

1.
crm gratuit
73 3,38 2.

web 1.0

69 3,19

3.
sexeblog
48 2,22 4.

bittorrent search

44 2,04

5.
usbwine
36 1,67 6.

forum vanilla + free.fr

32 1,48

7.
second life sex
30 1,39 8.

analyse logo

28 1,30

9.
mobil2
18 0,83 10.

analyse de logo

14 0,65

11.
blogger tags writely
14 0,65 12.

hard tv

14 0,65

13.
ac milon
12 0,56 14.

photoflow

12 0,56

15.
sex second life
12 0,56 16.

créer son magazine

11 0,51

17.
tv hard
11 0,51 18.

logahead

9 0,42

19.
sex grave
9 0,42 20.

versionfemina

9 0,42

21.
havas digital
8 0,37 22.

archive publicité

7 0,32

23.
bytelevel.com/map
7 0,32 24.

googledoc

7 0,32

25.
logo web2.0
7 0,32 26.

moo.fx

7 0,32

27.
wait marketing
7 0,32 28.

annuaire vod

6 0,28

29.
googletrends
6 0,28 30.

photoflow flash

6 0,28

31.
search bittorrent
6 0,28 32.

add to facebook button

5 0,23

33.
blitz watches
5 0,23 34.

court tv

5 0,23

35.
sugarcrm gratuit
5 0,23 36.

web paint

5 0,23

37.
wordpress theme cms
5 0,23 38.

www.uniquepeek.com

5 0,23

39.
analyse de logos
4 0,19 40.

créer son propre magazine

4 0,19

41.
eurpile
4 0,19 42.

freewebs

4 0,19

43.
googlemap
4 0,19 44.

googlevideo

4 0,19

45.
marketing de communauté
4 0,19 46.

moteur de recherche vod

4 0,19

47.
network tv
4 0,19 48.

omega watches

4 0,19

49.
streetkiss
4 0,19 50.

todoo

4 0,19

51.
vbs tv
4 0,19 52.

web3.0

4 0,19

53.
wordpress theme
4 0,19 54.

activecollab

3 0,14

55.
ancienne rolex
3 0,14 56.

basecamp like

3 0,14

57.
beaux formulaires
3 0,14 58.

brite pic

3 0,14

59.
classement sites visites
3 0,14 60.

créer un magazine

3 0,14

61.
dhtmlgoodies
3 0,14 62.

directive services de médias audiovisuels

3 0,14

63.
equitel
3 0,14 64.

facebook button

3 0,14

65.
faire référencer son blog
3 0,14 66.

flash photoflow

3 0,14

67.
free web tv hard
3 0,14 68.

google calendar ipod

3 0,14

69.
googlepagecreator
3 0,14 70.

html4seo

3 0,14

71.
jotform
3 0,14 72.

logiciel crm free

3 0,14

73.
logo analyse
3 0,14 74.

moo fx

3 0,14

75.
moteur de recherche web tv
3 0,14 76.

neuftelecom

3 0,14

77.
ns tv
3 0,14 78.

omega watch

3 0,14

79.
pipes yahoo
3 0,14 80.

sarenza video

3 0,14

81.
second live sex
3 0,14 82.

sex on second life

3 0,14

83.
share on facebook
3 0,14 84.

slider.js

3 0,14

85.
sugar logiciel
3 0,14 86.

syndrome de stockholm

3 0,14

87.
thomas ka
3 0,14 88.

tiddlywiki

3 0,14

89.
todoo.com
3 0,14 90.

web 1.0 web 2.0

3 0,14

91.
web1.0
3 0,14 92.

xfruit

3 0,14

93.
"second life+sex"
2 0,09 94.

adult site network

2 0,09

95.
analyse logos
2 0,09 96.

anonyme en ligne

2 0,09

97.
archive de publicité
2 0,09 98.

archives publicité

2 0,09

99.
audemars piguet marco polo
2 0,09 100.

basecamp vs

2 0,09

101.
bittorrent search engine
2 0,09 102.

blitz watch

2 0,09

103.
bookmark france
2 0,09 104.

chumby france

2 0,09

105.
classement des sites de voyage en 2007
2 0,09 106.

comment créer son propre magazine

2 0,09

107.
comment créer son propre magazine?
2 0,09 108.

comment devenir reporter

2 0,09

109.
creer son jardin virtuel
2 0,09 110.

creer son magazine

2 0,09

111.
creer virtuellement son jardin
2 0,09 112.

crm + logiciels gratuit

2 0,09

113.
css gmail
2 0,09 114.

customiser lecteur youtube

2 0,09

115.
de.lirio.us
2 0,09 116.

design 2.0 wordpress

2 0,09

117.
documentation script.aculo.us
2 0,09 118.

echange de mail

2 0,09

119.
ergonomie du site internet de l'oreal
2 0,09 120.

eyetracker

2 0,09

121.
faire son propre magazine
2 0,09 122.

ffffound

2 0,09

123.
flickr like
2 0,09 124.

form design

2 0,09

125.
forum vanilla
2 0,09 126.

free hard tv

2 0,09

127.
free tv online
2 0,09 128.

freesport tv

2 0,09

129.
google agenda ipod
2 0,09 130.

google maps flight sim

2 0,09

131.
gratuit crm
2 0,09 132.

hard tv en ligne

2 0,09

133.
hyatt trafic
2 0,09 134.

i'm not sin "but i'm not well"

2 0,09

135.
idio
2 0,09 136.

ipod google agenda

2 0,09

137.
ipod google calendar
2 0,09 138.

island watches

2 0,09

139.
jardineo.fr 2007
2 0,09 140.

kaze to desktop

2 0,09

141.
kuler
2 0,09 142.

la pieuvre verte

2 0,09

143.
le blog de bezier
2 0,09 144.

le sex grave

2 0,09

145.
le web 1.0
2 0,09 146.

lecteur youtube

2 0,09

147.
les ventes privées pdf
2 0,09 148.

life sex

2 0,09

149.
livre syndrome de stockholm
2 0,09 150.

logahead html

2 0,09

151.
logiciel free
2 0,09 152.

logiciel gratuit

2 0,09

153.
logiciel gratuit crm
2 0,09 154.

logiciel puissant gratuit

2 0,09

155.
logos web2.0
2 0,09 156.

lunettes rouges

2 0,09

157.
mobile signal
2 0,09 158.

montres alta

2 0,09

159.
montres anciennes
2 0,09 160.

moteur blog ajax

2 0,09

161.
nasdaq goog inc
2 0,09 162.

ojd visiteurs uniques rue89

2 0,09

163.
orient watch
2 0,09 164.

paint tag

2 0,09

165.
photoflow tutorial
2 0,09 166.

pomellato suisse

2 0,09

167.
principaux sites communautaires
2 0,09 168.

rampazzo et associés

2 0,09

169.
regarder ou lire sur internet
2 0,09 170.

resnumerica

2 0,09

171.
rue89
2 0,09 172.

réaliser de beaux formulaires

2 0,09

173.
sbw havas
2 0,09 174.

sex in second life

2 0,09

175.
sex secondlife
2 0,09 176.

share on facebook button

2 0,09

177.
skyrock
2 0,09 178.

sl anim creator

2 0,09

179.
sl anim creator v0.2.1
2 0,09 180.

slider js

2 0,09

181.
spip start page
2 0,09 182.

stylish

2 0,09

183.
stylish gmail
2 0,09 184.

theme wordpress

2 0,09

185.
themes free cms
2 0,09 186.

thème wordpress

2 0,09

187.
théorie horlogère
2 0,09 188.

tiddly

2 0,09

189.
todoo sex
2 0,09 190.

tv online free

2 0,09

191.
tv2
2 0,09 192.

twine web3.0

2 0,09

193.
vanilla forum
2 0,09 194.

video sex second life

2 0,09

195.
vod annuaire
2 0,09 196.

web 2.0 tutorial

2 0,09

197.
web2.0 logo
2 0,09 198.

wordpress theme media

2 0,09

199.
wordpress thème cms
2 0,09 200.

www.todoo.com

2 0,09

201.
"agence éditoriale"
1 0,05 202.

"blitz watches"

1 0,05

203.
"blog d'une photographe"
1 0,05 204.

"david newman" gartner research vice president eim

1 0,05

205.
"feed:radioblog"
1 0,05 206.

"forum vanilla"

1 0,05

207.
"generation virtual" gartner
1 0,05 208.

"gilles klein"

1 0,05

209.
"kaze to desktop" password
1 0,05 210.

"metro mobile signal"

1 0,05

211.
"montres anciennes"
1 0,05 212.

"msn politique"

1 0,05

213.
"online location" & français
1 0,05 214.

"recherche par tag"

1 0,05

215.
"regulatory mandates" français
1 0,05 216.

"second life sex video"

1 0,05

217.
"second life" sex
1 0,05 218.

"sugar crm" lead

1 0,05

219.
"vanilla-1.0.1"
1 0,05 220.

"vidéo en ligne" modèle économique

1 0,05

221.
"web desig" links
1 0,05 222.

"yahoo pipes" ibm

1 0,05

223.
'paye pour blogger" liberation
1 0,05 224.

.widget free

1 0,05

225.
10 règles de l'emailing
1 0,05 226.

10 sites visites france 2007

1 0,05

227.
2.0 map
1 0,05 228.

2007 email contacts of executives in france @gmail.com

1 0,05

229.
3 plus grand site
1 0,05 230.

343343343

1 0,05

231.
44 rss epg
1 0,05 232.

4od france

1 0,05

233.
a.c.milon
1 0,05 234.

accesskey mac

1 0,05

235.
achat montres vostock europe
1 0,05 236.

active internet users gartner

1 0,05

237.
activecollab base gren
1 0,05 238.

activecollab basecamp

1 0,05

239.
ad 'tag'
1 0,05 240.

adam sarner, analyste pour le gartner

1 0,05

241.
add a facebook share on your website
1 0,05 242.

add facebook bookmark for blogger

1 0,05

243.
add facebook on blog
1 0,05 244.

add facebook to web site

1 0,05

245.
add free tags
1 0,05 246.

adult site for free

1 0,05

247.
adult site:free.fr
1 0,05 248.

agence digital media

1 0,05

249.
agence editoriale anglais
1 0,05 250.

agence mpg puteaux

1 0,05

251.
agenda gmail sur ipod
1 0,05 252.

ajax + tag xiti

1 0,05

253.
ajax cell phone
1 0,05 254.

ajax codage

1 0,05

255.
ajax desktop startpage french
1 0,05 256.

allowed memory size sugarcrm

1 0,05

257.
alpha geek
1 0,05 258.

analyse + logo

1 0,05

259.
analyse de logo logo
1 0,05 260.

analyse du logo

1 0,05

261.
analyse du logo de lego
1 0,05 262.

ancienne collection maueice lacroix

1 0,05

263.
ancienne montre tag heuer
1 0,05 264.

ancienne montre tag heuer link

1 0,05

265.
anciennes montres femmes europe
1 0,05 266.

annuaire +vod

1 0,05

267.
appel gratuit depuis internet web2.0
1 0,05 268.

arab blogger.com

1 0,05

269.
arab todoo
1 0,05 270.

archive de ebay

1 0,05

271.
archive ebay
1 0,05 272.

archive et publicité

1 0,05

273.
archive lego
1 0,05 274.

archive pagesjaunes

1 0,05

275.
archives lego
1 0,05 276.

area code to call france from america

1 0,05

277.
art de question
1 0,05 278.

art wordpress theme

1 0,05

279.
article script.aculo
1 0,05 280.

article sur les second sex

1 0,05

281.
ass
1 0,05 282.

ass point.com

1 0,05

283.
ass pointcom
1 0,05 284.

audemars montres d'occasions

1 0,05

285.
audiance wat
1 0,05 286.

audience de watcast

1 0,05

287.
audience du groupe havas
1 0,05 288.

audience rue89

1 0,05

289.
avec le soutien de
1 0,05 290.

bagues 2006 pomelatto

1 0,05

291.
bale ii semantic web
1 0,05 292.

balise canvas

1 0,05

293.
base camp free
1 0,05 294.

basecamp cms

1 0,05

295.
basecamp gratuit
1 0,05 296.

basecamp like free

1 0,05

297.
basecamp vs sugarcrm
1 0,05 298.

bateau de croisière lego

1 0,05

299.
beaux formulaire
1 0,05 300.

berrebi

1 0,05

301.
best button design
1 0,05 302.

best microformat site

1 0,05

303.
best script.aculo.us
1 0,05 304.

best web2 design

1 0,05

305.
best wordpress theme commerce
1 0,05 306.

biitorent search

1 0,05

307.
bijouterie ancienne weber
1 0,05 308.

bijoutier suisse montre breitling

1 0,05

309.
bijoux pomellato lausanne
1 0,05 310.

bit torrent search engine french

1 0,05

311.
bittorrent france
1 0,05 312.

bittorrent search by tags

1 0,05

313.
bittorrent search engines
1 0,05 314.

bitttorent search

1 0,05

315.
bix yahoo
1 0,05 %




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
519519519

USBwine, canular de Men'sUP

November 27th, 2007




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
518518518

8 trends to capitalize on in 2008

November 27th, 2007

No doubt 2008 will be as trend-heavy; to get you going, here are eight trends to watch and capitalize on in the new year. Oh, and may we be among the first to wish you an innovative, prosperous, trendy 2008 !







http://trendwatching.com/briefing/



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
517517517

Facebook Beacon

November 27th, 2007

Enable your customers to share the actions they take on your website with their Facebook friends.
Add 3 lines of code and reach millions of users.

Simply determine which user actions you would like publish to Facebook and add a few lines of code to your web page. Facebook Beacon actions include purchasing a product, signing up for a service, adding an item to a wish list, and more. When a user performs the action, they will be alerted that your website is sending a story to their profile and have a chance to opt out. No additional user action is needed for the story to be published on Facebook, and users remain in control of their information.
Promote your business in an organic, social way.

Facebook Beacon enables your brand or business to gain access to viral distribution within Facebook. Stories of a user's engagement with your site may be displayed in his or her profile and in News Feed. These stories will act as a word-of-mouth promotion for your business and may be seen by friends who are also likely to be interested in your product. You can increase the number of friends who see these stories with Facebook Social Ads.
Enable effortless sharing while protecting user privacy.

User privacy is extremely important to Facebook. We designed Facebook Beacon to enable effortless sharing, but we've also put in features to protect user privacy. When you send an action to Facebook, the user is immediately alerted of the story you wish to publish and will be alerted again when they sign into Facebook. The user can choose to opt out of the story in either instance, but the user doesn't need to take any action for the story to be published on Facebook.

http://www.facebook.com/business/?beacon




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
516516516

Quel modèle économique adopter pour la vidéo en ligne ?

November 26th, 2007




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
515515515

Sarenza.com s'offre une vidéo pour la relance de son site

November 26th, 2007

Sarenza.com a chargé l'agence Weap-On de réaliser un film présentant ses équipes ainsi que la philosophie du site.






Tempus et Locutis a été délégué à la réalisation du scénario d'un film démontrant la facilité de la commande et soulignant la qualité des équipes.



Voir la vidéo



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
514514514

Seven hottest web 1.0 techniques to trick out your webpage

November 26th, 2007

Today the web is full of poorly written scripts with a low level of attention to detail. In this article I’m going to share with you some of the hottest development techniques of our time that will no doubt streamline your development and impress you friends. So without further ado: The seven hottest web 1.0 techniques to trick out your webpage.




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
513513513

Pyschologie du costume-cravate.

November 26th, 2007 in blog

Freud se serait éclaté avec un blog ! Ses rêves, ses découvertes, ses questions... Plus de cent an après son travail, voici le blog d'une journaliste sur le monde du travail côté psy.

Isabelle Hennebelle, journaliste pour l'Expansion passe au scanner cette jungle que sont les bureaux pour "aider à mieux concilier vie professionnelle et bien-être" des cadres en détresse.

http://blogs.lexpansion.com/lescadressurledivan/




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
512512512

Découvrez Lemondedublog.com.

November 22nd, 2007 in pointblog, thomaska, blog and web2.0

Comme un phoenix, Pointblog.com vient de renaître avec Lemondedublog.com. Son Capitaine, Gilles Klein tient la barre, il ne lache rien, on blogue !!






Qu'importe les histoires, les affaires, les coups bas, ce vaillant homme qui donne toute sa dimension au terme de "journaliste" avance.

Alors, mettez à jour vos signet et le reader RSS, en route pour une nouvelle aventure du monde du blog mais aussi des "réseaux sociaux et du web2.0".

A voir le résumé de l'aventure Pointblog par Christophe Ginisty.




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
511511511

HiPiHi World (Asie) Vs Second Life : la chine s'ouvre aux mondes virtuels

November 21st, 2007




HiPiHi World is a 3D digital world as rich and complex as the real world, and is created, inhabited and owned by its residents.



The residents are the Gods of this virtual world; it is a world of limitless possibilities for creativity and self-expression, within a complex social structure and a full functioning economy.

http://www.hipihi.com/index_english.html




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
510510510

Alibaba rentre en bourse, lève 1,5 milliards de dollars... et propose son magazine pour optimiser sa présence sur son réseau

November 21st, 2007 in btob




Voir le magazine

A propos d'Alibaba : "Le modèle chinois est comme un buffet à volonté : une somme fixe donne accès à tout, alors que le modèle occidental est à la carte. Ce modèle occidental ne marche pas en Chine."

Dixit Jack Ma, in JDN




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
509509509

La newsletter vidéo selon Emob

November 19th, 2007


Emob annonce la création d'une newsletter vidéo.


Quels avantages ? , mis à pat de se distinguer de la concurrence

  • L’humanisation
  • L’interactivité
  • Voir et entendre vos produits différemment
  • Enrichir vos fiches produits



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
508508508

HOUYHNHNMS.TV EXPERIMENTS WITH THE FUTURE TV

November 18th, 2007 in art

"Inspire the world! It can be changed!! " This way, .tv presents itself as a TV-format creators' community where its own members supply the contents and determine the TV listings and the editorial line by voting.



"The future TV is online, and it will be communal and interactive" according to the creator's project, Joan Jiménez. Houyhnhnms.tv wishes to be a TV which is directly born from the inspiration. An environment inviting us to experience new concepts and share audiovisual dreams with no intermediaries. Though Spanish by birth, its language is English and its mind is Global.




It intends to reach all audiovisual professionals and/or lovers with "artistic inclinations", because it aims to respond to the more demanding and specialized audience who fails to find its own style in other audiovisual sites.



You may become a member of this community and have your own account, upon invitation( http://www.houyhnhnms.tv/signin.php );once registered, users can broadcast their own videos or just be part of the audience of the different channels: Challenge, Films, Short Films, Micromovies, Animotion, Videoart, Music Videos, Artvertising and Artventures.



The first Houyhnhnms came out in 2002 as a global Flash Inspirational Experiment; as an intellectual challenge for creators, programmers and designers. In that first release, we challenged all creators worldwide to create a unique and original spot/movie: 3.5 million hits, the participation of creators from 27 different countries, over 500 proposals, a Möbius/Unesco/Uab prize and the actual houyhnhners finally deciding which were the 23 best creations, made the first Houhnhnms a thrilling project that now wants to go on exploring new creative and technological methods.



Moreover, now this platform appeals to social movement through its community, because the houyhnhners themselves define the editorial line by choosing which contents will make up the TV listings. Therefore, whether a success or a failure, the future of this project is in the hands of its users, by experiencing this TV format which, according to its creator, will be standard in future TVs. http://www.houyhnhnms.tv



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
507507507

PhotoFlow Flash

November 18th, 2007

The photoFlow Flash component displays multiple images with a stack effect, perspective and reflection. The images can be flipped by clicking on a specific image in the stack, using the supplied skinnable scrollbar, or scrolling the mousewheel. Images can be added or changed directly in the Component Inspector, through ActionScript or using an external XML file.

http://www.flashloaded.com/flashcomponents/photoflow/




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
505505505

B2B Journalists: Blogs, other Online Sources More than OK to Use

November 17th, 2007 in blog and web2.0

More than 8 of 10 business journalists (84%) say they have used or would use blogs as primary or secondary sources for articles, according to the “2007 Arketi Web Watch Survey: Inside B-to-B Media Usage of Web 2.0″ by marketing consultancy Arketi Group.

Lire la suite




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
504504504

Two naked ladies and a marketeux.....

November 16th, 2007




Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
503503503

Wordpress passe au vert ?

November 14th, 2007




Bloggueurs ! Rendez hommage à la nature, quittez le web 2.0 et ses couleurs falshy pour le bois. Voici le thème tout indiqué qui sent bon le chaine massif.



 http://wordpress.jepson.no/themes/woodpress/



Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mnt/105/sda/5/f/resnumerica/nouveau-blog/refreshmain.php on line 49
502502502

Gartner Says "Generation Virtual" Will Have a Profound Influence on Culture, Society and Business

November 13th, 2007

Companies Must Change Practices to Target Generation V

STAMFORD, Conn., November 13, 2007 — In ten years, the largest influence on all purchases will be the virtual experience associated with them, according to Gartner, Inc. By 2015, more money will be spent marketing and selling to multiple anonymous online personas than marketing and selling offline. This transition in customer interaction is being driven by Generation Virtual, also known as “Generation V.”

Gartner analysts said Generation V is the recognition that general behavior, attitudes and interests start to blend together in an online environment. The idea of Generation X (and later Generation Y) was conceived as a way to understand new generations that appeared not to have connections to the culture icons of the baby boomers. Marketers use the categories of baby boomers, Generation X and Generation Y to segment the population for targeting products and services with a focus on age.

However, as more baby boomers (who are living longer) and the younger generations go online and participate/communicate in a flat virtual environment, the generational distinctions break down. Customers will hop across segments at various times of life for various reasons and are likely to act like several generations at any given time.

"For Generation V, the virtual environment provides many aspects of a level playing field, where age, gender, class and income of individuals are less important and less rewarded than competence, motivation and effort," said Adam Sarner, principal analyst at Gartner. "For example, an 11-year old individual can be the leading "go to" person for advice on how to upgrade/hack a digital video recorder (DVR) for more recording space. An unpopular office worker can be a highly revered, accomplished 40th-level half-elf in World of Warcraft. The opportunity for reputation, prestige, influence and personal growth provides a powerful social draw for the masses to spend more time in a virtual world."

For companies, it means access to new economies. For example, by 2030, there will be twice as many people over age 65 in the United States with 70 times the real median income of their corresponding age group in 1990. They will be spending more time online engaging as Generation V members. Companies will have new reach (and access to their growing discretionary income) that they could not get before. In the UK, an example includes SAGA Zone, an online community for people over 50 where individuals can network with friends, share interests in online forums and receive holiday, health or insurance deals tailored to their age group.

"While traditional wisdom has focused on customer identification for one-to-one targeted marketing campaigns, cross-selling and so on, the reality of people creating multiple anonymous personas (such as in Second Life or World of Warcraft), blogs, online communities (such as YouTube and Digg), and the sheer power of their influence means that every customer will have multiple online personas driving business relationships with companies," Mr. Sarner said.

"Companies will need to shift from collecting personal data about individual customers toward collecting more-complete and more-relevant data around online customer behavior and influence on others," Mr. Sarner said. "Companies will need new processes, new skills and a restructuring of how data is collected and used as they shift from demographic to psychographic insight. If companies follow a truly persona-centric approach, they can use the highly relevant information the persona leaves. Although the real person may never be known, far more intimate information of the persona's actions, personality, lifestyle habits and attitudes can be collected and exploited for business goals."

Recommendations to Target Generation V:

· Companies should organize their products and services around multiple online personas.

· Sell to the persona, not the person. A persona will show you how it wants to be treated.

· Create virtual environments as a way to orchestrate customer exploration toward purchases.

· Shift Investment from known customers to unknown ones. Focus on the influencers within the meritocracy.

· Develop and retain or outsource new skills to attract, connect, contribute and gain insight from Generation V and its virtual environment
About Gartner